Friday 26 October 2012

[Unicum] Question about a book I'm reading

Szervusztok, Pali vagyok és tanulok magyarul itthon egydül. Most
olvasom Molnár Ferenc könyvét "A Pál utcai fiük." Nekem tetszik,
de van benne sok regi szó mint az első fejezetben, "a reálistáké
labda."
Mi Reálistá, egy márkanév? (A fiúk szerették jatzani, de
Nemecsek azt mondta:

"....métát akartunk játszani az Eszterházy utcában, de a labda a
reálist´ké volt, és azo nem engedték."

Probalok beszélni egyszer hetente a barátommal itt, de nekem nagyon
néhez beszélni és érteni. Ha tudja, mi a "reálisták" volt (a
neten talaltam a jatekót "Métat."), nagyon kedves segítenne nekem a
szóval.

FYI:
Augusztusban és szeptemberben voltam Bp-en 6 hétig; volt sok
barátságos magyar Budapesten mint mindenhol, ahova utaztam (Egerbe,
Mézökövesdre, Kecskémetbe, stb., aki velem beszélt, de sajnalom
volt is egy pár magyar, aki nagyon zavart (?) volt vagy az Ipodon
voltak vagy a mobilje beszélt. Kommunikació azért hiába, amikor
50% a buszon vagy a villamoson a mobilon van, nem igaz? :)

Remélem, hogy 2013 masik ember lesz, aki beszélgehetek.

Köszönöm a valaszt és az hibáimat is.

--
LinkedIn: http://www.linkedin.com/groups?gid=3808958
Post: email to unicum@googlegroups.com
Unsubscribe: email to unicum+unsubscribe@googlegroups.com
Group page: http://groups.google.com/group/unicum

0 comments:

Post a Comment