Wednesday 14 December 2022

[Unicum] Filmvetítés a Kossuth Házban

A Kossuth Alapítvány meghívja Önt a Nagykarácsony  című közönségdíjas karácsonyi romantikus vígjáték vetítésére a Kossuth Házban, december 18-án este 5 órakor.
 
 
A filmet angol felirattal vetítjük.
 
 
A program ingyenes, RSVP szükséges:  rsvp@kossuthfoundation.org
 
 
 
Cim: Kossuth Ház
 
2001 Massachusetts Ave, NW
 
Washington DC, 20878
 
 
Az első magyar karácsonyi romantikus vígjáték, melyet összesen 130 ezren néztek meg a magyar mozikban és a következő díjakat nyerte el: 
 
2022 Magyar Mozgókép Fesztivál - Közönségdíj
 
2022 Filmkritikusok Díja
 
2022 Aranyszem díj - Az év operatőre játékfilm kategóriában  
 
 
 
A Nemzeti Filmintézet támogatásával valósult meg. 
 
 
 
Előzetes:
 
 
 
 
Rendező: Tiszeker Dániel
 
Producer: Lévai Balázs, Osváth Gábor
 
A főbb szerepekben: Ötvös András, Zsigmond Emőke, Rujder Viven, Pokorny Lia, Scherer Péter és Szabó Kimmel Tamás látható.
 
 
 
A rendező szavai a film születésének történetéről:
 
 
 
„Semmilyen piac alapú megfontolás nem volt benne. Gyerekkori álmom volt, hogy legyen egy magyar karácsonyi film, mert elképesztően szerettem a műfajt. Csonka családban nőttem fel, pici karácsonyaink voltak, nagyon irigyeltem a filmekben látottakat, hogy valahol lehet ekkora asztal, lehet ekkora pulyka, én is ilyet akartam. Így alakult ki bennem a vágyakozás egy ünnepélyes, nagyszabású karácsony iránt.
 
Később, amikor már rendezőasszisztensként dolgoztam, megismertem Osváth Gábort, és elmeséltem neki, hogy nagyon szeretnék olyan közönségfilmet készíteni, ami szórakoztató, magunkra ismerős, de nem egy bugyuta, hasraesős vígjáték, hanem van benne tanulság és szeretet. És akkor döbbentem rá, hogy ez pont olyan, mint egy karácsonyi film. Húsz évvel később meg is csináltuk Gáborral és Lévai Balázzsal együtt. Végigkísérte az életemet, hogy karácsonyi filmet kell csinálnom, de inkább a műfaj vonzott, mint az, hogy még nincs magyar karácsonyi film. Furcsa, hogy az Igazából szerelem sikere után nem készült el a magyar verzió, pedig a környező országokban közül mindenki megcsinálta a sajátját, a lengyelek már a negyedik résznél tartanak."
 
 
Zsuzsanna Seres
Kossuth Foundation
301-706-4840
2001 Massachusetts Ave. NW, Washington, DC 20036
 
 
 

0 comments:

Post a Comment